Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarIntegrationer
Kom igång med Epassi
Kom igång med Epassi

Här är en guide för att komma igång med Epassi knappen.

Support Ludwig avatar
Skrivet av Support Ludwig
Uppdaterad denna vecka

Kontakta Epassi

Skriv till Epassis support och be om hjälp med att börja integrationen.

Lägg till en Terminal

  1. Gå in under Inställningar / Enheter / Terminaler och lägg till en terminal.

  2. Namn: döp terminalen till Epassi.

  3. Publikt namn, Titel och Underrubrik: lämna dessa rader tomma.

  4. Företag: välj det som matchar med informationen ni har fått från Epassis support. Har ni endast ett företag väljer ni det.

  5. Typ: välj Epassi så dyker Username och MAC-KEY upp.

  6. Username och MAC-KEY: skriv in informationen Epassi skickade via deras support.

  7. Recurring payment och Tillåt köp: lämna båda rutorna tomma.

  8. Faktura betalmetod: denna punkt är viktig då den är kopplad till vilket inbetalningskonto pengarna bokförs på.
    Vi rekommenderar att ni bokför Epassi betalningar på ett separat konto för Epassi.

    Gå in under Inställningar / Inställningar / Anläggningar, sedan väljer ni anläggningen det gäller och väljer sedan bokföringskontot för betalsättet Epassi.
    (Se bild längst ner på sidan.)

  9. Fakturakategorier: här väljer ni själva hur ni gör, om det är något ni önskar använda er av så lägger ni upp det under Inställningar / Inställningar / Fakturor / Kategorier.
    (Att sätta en kategori på fakturor gör det lättare att hitta och man har möjlighet att dölja fakturorna från kunden.)

    PS. Kom ihåg att välja bokföringskonto för Epassi under anläggningsinställningarna.
    (Det vill säga ett mellankonto som pengarna ligger hos innan Epassi betalar ut de till kunden.)

Fick du svar på din fråga?